Adam S., povoláním řidič autobusu, čekal v dubnu 2017 bohatou výplatu. Jel šestkrát z Brna do Londýna a zpět a spočítal si, že má nárok k běžné pracovní době čítající 160 hodin na 83 hodin přesčasů s 25procentním příplatkem. Na výplatní pásce ale nalezl jen běžnou mzdu a pouze 153 odpracovaných hodin. Když po urgenci nedostal proplaceny přesčasy ani další měsíc, okamžitě ukončil pracovní poměr. A vyzval zaměstnavatele, aby mu zaplatil náhradu průměrné mzdy za dva měsíce, jak v těchto případech stanoví zákon.
To si ale zaměstnavatel nenechal líbit. Adama S. zažaloval o neplatnost výpovědi. Argumentoval tím, že cestu absolvoval s druhým řidičem, se kterým se v řízení střídal. A doba, kterou strávil v autobuse na sedadle spolujezdce, se nepočítá do fondu pracovní doby, ale jako pouhá pracovní pohotovost. Za tu Adamovi S. přísluší deset procent výdělku, což mu zaměstnavatel také zaplatil. Poukázal přitom na ustanovení nařízení vlády o pracovní době a odpočinku zaměstnanců v dopravě, které definuje pracovní pohotovost.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111