Marek L. v druhé polovině roku 2011 dovezl za několik desítek milionů korun z Číny spotřební elektroni­ku, kterou přeprodal jednomu z tuzemských velkoobchodníků. Zhruba po půl roce se na něj obrátil finanční úřad s urgencí, aby doplatil daň z přidané hodnoty. A naúčtoval mu také 238 tisíc korun jako úrok z prodlení. Marek L. zaplatil a začal zjišťovat, kde se stala chyba. Viník byl zřejmý hned: jeho účetní Xenie D., která zboží zaúčtovala bez DPH a daň nezapracovala do jeho měsíčních daňových přiznání.

Marek L. se proto obrátil na účetní, aby škodu, kterou mu způsobila, zaplatila. A ta se zase obrátila na pojišťovnu Allianz, u které se pro podobné případy pojistila. Aspoň si to myslela.

Jenže pojišťovna plnění odmítla. Xenie D. se totiž pojistila na činnost účetního poradce, kterou měla zapsanou v živnostenském rejstříku. Škoda neodvedením DPH ale podle Allianz vznikla v souvislosti s výkonem daňového poradenství, na které se pojištění nevztahovalo.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?