Nejen ve světě, ale i na českém právním trhu nabírá chuť inovovat a využívat nová technologická řešení na dynamice. Mezi stěžejní oblasti, v nichž advokátní kanceláře kladou na inovace největší důraz, patří zlepšení efektivity při správě právních dokumentů, přehlednější evidence času stráveného na úkolu či zrychlení finančního managementu, fakturace a účetnictví.

Avšak v tom, jak tuzemské advokátní kanceláře v praxi s technologickými novinkami pracují, jsou velké rozdíly. Některé už vyvíjí vlastní aplikace. U jiných jsou inovace pouhým marketingovým tahem, jehož účelem je vytvoření image dynamické a rozvíjející se právní firmy. Pro některé právníky tak inovaci představují i přehledné a interaktivní webové stránky.

"Máme řadu interních komunikačních portálů a stránek, na nichž je, kromě novinek, získaných ocenění a ukončených transakcí, možné nalézt v podstatě veškeré informace o kanceláři, ať už jde o pravidla naší vizuální identity, zásady ochrany životního prostředí, či speciální stránky s výukovými programy," reagovala na dotaz, jaká technická řešení používají, Jana Alice Fabry z advokátní kanceláře DLA Piper. Takové informační webovky už ale jsou v jiných odvětvích považovány za naprostý standard, o němž není třeba diskutovat.

Míru inovací v právním světě do značné míry ovlivňuje základní charakteristika advokátní kanceláře. Zatímco velké mezinárodní právní firmy inovují vzhledem k rozsahu své agendy a také počtu zaměstnanců nejen v samotných právních službách, ale například také v oddělení administrativy, malé a střední firmy se rozhodují podle toho, v jaké oblasti budou mít inovativní postupy největší využití.

Klienti sami sobě právníkem

Zjednodušeně se dá říci, že právníci inovují v podstatě nedobrovolně. Spíš než jejich vlastní založení či potřeba je k tomu nutí jejich klienti. Ti jsou totiž nejen v Česku stále náročnější na kvalitu právních služeb a rychlost jejich poskytování.

"Lidé, kteří mají potřebu právní pomoci, mají přístup k více informacím, než měli kdy předtím. Mohou získat informace on­-line, mohou rychle získat informace od dalších uživatelů či dalších klientů přes sociální sítě a podobně," míní analytik právního trhu Jordan Furlong a dodává: "Na internetu je k dispozici mnohem větší soubor obecných právních znalostí, než kdy byl v jakékoliv knihovně. Lidé mají také mnohem větší možnost srovnání," dodává.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.