To jsou slova, která pronesl James D. Ratley, prezident ACFE, celosvětové asociace certifikovaných vyšetřovatelů podvodů již v roce 2009, tedy v době vrcholu recese ve Spojených státech. Jejich význam je dnes více než aktuální pro společnosti, které v Česku procházejí restrukturalizací.

PŘÍKLAD Z PRAXE

Představme si společnost, která se dostala do finančních problémů. Na její vedení tlačí z důvodů opoždění splátek úvěru banka. Požaduje další záruky, které už firma nemůže poskytnout. Přidávají se dodavatelé, kterým se prodlužují doby splatnosti a nakonec za své dodávky přestanou dostávat zaplaceno úplně. O firmě začínají kolovat negativní zvěsti, ztrácí klienty, odcházejí od ní nejlepší zaměstnanci. Vlastníci si najímají krizového manažera, který má firmu ozdravit. Jeho mise je však neúspěšná. Firma se potápí hlouběji, vlastníkům dochází trpělivost. Začnou hledat řešení, díky němuž by získali zpět své investice a utrpěli co nejmenší škody. Nejsou však sami. I zaměstnanci velmi rychle pochopili situaci ve firmě a začali sami hledat a využívat možnosti k vlastnímu obohacení...

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce iHNed.cz
Chcete si přečíst celý článek?