Nejen ve světě, ale i na českém právním trhu nabírá chuť inovovat a využívat nová technologická řešení na dynamice. Mezi stěžejní oblasti, v nichž advokátní kanceláře kladou na inovace největší důraz, patří zlepšení efektivity při správě právních dokumentů, přehlednější evidence času stráveného na úkolu či zrychlení finančního managementu, fakturace a účetnictví.
Avšak v tom, jak tuzemské advokátní kanceláře v praxi s technologickými novinkami pracují, jsou velké rozdíly. Některé už vyvíjí vlastní aplikace. U jiných jsou inovace pouhým marketingovým tahem, jehož účelem je vytvoření image dynamické a rozvíjející se právní firmy. Pro některé právníky tak inovaci představují i přehledné a interaktivní webové stránky.
"Máme řadu interních komunikačních portálů a stránek, na nichž je, kromě novinek, získaných ocenění a ukončených transakcí, možné nalézt v podstatě veškeré informace o kanceláři, ať už jde o pravidla naší vizuální identity, zásady ochrany životního prostředí, či speciální stránky s výukovými programy," reagovala na dotaz, jaká technická řešení používají, Jana Alice Fabry z advokátní kanceláře DLA Piper. Takové informační webovky už ale jsou v jiných odvětvích považovány za naprostý standard, o němž není třeba diskutovat.
Míru inovací v právním světě do značné míry ovlivňuje základní charakteristika advokátní kanceláře. Zatímco velké mezinárodní právní firmy inovují vzhledem k rozsahu své agendy a také počtu zaměstnanců nejen v samotných právních službách, ale například také v oddělení administrativy, malé a střední firmy se rozhodují podle toho, v jaké oblasti budou mít inovativní postupy největší využití.
Klienti sami sobě právníkem
Zjednodušeně se dá říci, že právníci inovují v podstatě nedobrovolně. Spíš než jejich vlastní založení či potřeba je k tomu nutí jejich klienti. Ti jsou totiž nejen v Česku stále náročnější na kvalitu právních služeb a rychlost jejich poskytování.
"Lidé, kteří mají potřebu právní pomoci, mají přístup k více informacím, než měli kdy předtím. Mohou získat informace on-line, mohou rychle získat informace od dalších uživatelů či dalších klientů přes sociální sítě a podobně," míní analytik právního trhu Jordan Furlong a dodává: "Na internetu je k dispozici mnohem větší soubor obecných právních znalostí, než kdy byl v jakékoliv knihovně. Lidé mají také mnohem větší možnost srovnání," dodává.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111