Už několik let je profese podnikového právníka na vzestupu. A s ohledem na neustálou regulaci podnikání, ať už z dílny tuzemských zákonodárců, či evropských politiků, můžeme téměř s jistotou říci, že tomu nebude v budoucnu jinak.

Stále je co řešit

Velkým tématem loňského roku bylo pro podnikové právníky evropské nařízení GDPR. O ochraně osobních dat se nejvíce hovořilo i na letošním slavnostním vyhlášení ankety Podnikový právník. Unie podnikových právníků společně s magazínem Právní rádce předala na galavečeru ocenění nejlepším firemním expertům a pro velkou část z nich byl minulý rok právě ve znamení implementace tohoto nařízení. Jejich práce tím ale v oblasti ochrany osobních údajů zdaleka nekončí. Jak říká jedna z letos oceněných podnikových právniček Jitka Pišl Drábková: "GDPR je o kontinuální práci."

Na slavnostním vyhlášení náměstek ministra spravedlnosti Jeroným Tejc v nadsázce prohlásil, že aby podnikoví právníci nezakrněli, připravuje ministerstvo další novinky, zejména nový zákon o hromadných žalobách či novelu zákoníku práce. Interní experti se ale shodují v tom, že by jim a jejich zaměstnavatelům prospěl naopak legislativní klid. "Regulace by mělo být co nejméně, současné předpisy by se neměly měnit příliš často. Bohužel znám několik příkladů ne zcela domyšlené regulace, kdy se jednotlivé zákony navzájem popírají a zároveň neplní proklamované účely, například ochranu spotřebitele," říká právník ČSOB Aleš Blažek. "Osobně bych uvítala ponechání více prostoru smluvní volnosti v dodavatelsko-odběratelských vztazích, z níž by ve finále profitoval konečný zákazník," říká jedna z vedoucích právniček společnosti Tesco Ivana Fára.

Nebýt čistě jen právníkem

Fára, stejně jako mnoho dalších podnikových právníků, do této profese vstoupila s nemalými zkušenostmi z advokacie. Pozice interního experta má ovšem řadu svých specifik, se kterými se musí čerstvý podnikový právník popasovat. Tím zásadním je práce pro jednoho klienta, jehož byznys a prostředí musí podnikový právník výborně znát.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.