Podle řady prognóz patří advokátní profese k jedněm z nejohroženějších v souvislosti se zaváděním umělé inteligence. Jak zaznělo na loňské konferenci měsíčníku Právní rádce Innovative Legal Services Forum, až třetina právníků může do deseti let přijít o práci. Na vině je fakt, že stále vykonávají řadu rutinních činností, které za ně podstatně efektivněji zvládnou stroje. Čím dříve jim je přenechají, tím větší mohou získat konkurenční výhodu. Naplno se tak budou moci věnovat práci, při které využijí svých znalostí a zkušeností.
Svěřte chod kanceláře počítači
Prvním krokem pro zefektivnění chodu advokátní praxe je nasazení IT systému pro správu kanceláře. Co konkrétně takovýto software přinese a v čem zjednoduší práci? V první řadě přes něj lze rozdělovat úkoly a mít neustále k dispozici přehled o činnosti kolegů. Lze v něm také v reálném čase sledovat reporting jak zaměstnanců, tak i klientů.
Takovýto systém ovšem nemusí být jen jakousi elektronickou verzí spisů. Může rovněž obsahovat propojení s účetnictvím či bankou, takže vystavení faktury ke konkrétní zakázce se stane záležitostí několika kliknutí.
Zkušenost s nasazením systému do své praxe má Hynek Růžička z brněnské právní kanceláře Herešová & Růžička. Ta poměrně rychle rostla a Růžičkovi podle jeho slov bylo jasné, že bez změny řízení kanceláře se její expanze velmi brzy zastaví. "Věděl jsem, že pokud porosteme dál, potřebujeme nějakou systémovou podporu. Měl jsem zkušenosti s řízením velkého týmu v České pojišťovně a věděl jsem, že je klíčové to podchytit včas. Jakmile se rozrostete bez systému, už je na jeho budování pozdě," říká.
Díky systému, který si pro správu své kanceláře zvolil, může podle svých slov lépe plánovat a efektivněji přidělovat kapacity na řešené případy. Získal také lepší přehled nad všemi termíny, jež musí při práci dodržovat. "Najednou jsem měl přebytek kapacity. Klienti nás začali mít rádi, protože jsme byli schopní souběžně vyřešit víc požadavků nebo zpracovat náročnější projekt. A zadávali nám víc a víc práce, takže jsme museli nabrat další lidi. Tak jsme za rok a půl vyrostli ze šesti zaměstnanců na osmnáct. Bez IT systému bychom to nezvládli."
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111