Petra Dolejšová, zakladatelka advokátní kanceláře eLegal, je přesvědčená, že chce-li být člověk dobrý šéf, musí na sobě neustále makat. Monika Rutland, která má za sebou drsnou školu americké White & Case a dnes vede vlastní kancelář, si myslí, že nejčastější chybou partnerů advokátních firem jsou sklony k micromanagementu. A Blanka Kropáčová Kalcsová se naučila, že když jí něco napovídá její intuice, bývá to většinou správné. Každá za sebe dala dohromady tři nejzásadnější principy práce s lidmi.

jarvis_5c598ca0498e678d7a968a8a.jpeg
Petra Dolejšová, expertka na právo v oblasti marketingu a ochranu průmyslového vlastnictví
Foto: SingleCase

Petra Dolejšová, expertka na právo v oblasti marketingu a ochranu průmyslového vlastnictví, už pár let dokazuje, že advokacii je možné dělat jinak. "Byznys je byznys, ale nestojí za to mít kvůli němu stažený žaludek, ten by měl mít člověk stažený z mezilidských vztahů," říká s následující trojicí doporučení:

Naprosto a radikálně otevřená komunikace

Bez toho, aniž bychom k sobě byli upřímní, co jednu nebo druhou stranu trápí, bychom se nemohli nikam posunout, všichni bychom stagnovali. Nejvíc problémů vzniká špatnou komunikací, nepochopením. Lidé se bojí zeptat na detaily a drobná nedorozumění pak mohou napáchat velké škody. Pro mě je otevřená komunikace, a tím myslím naprosto a radikálně otevřená, alfou a omegou v mojí práci. Lidé nemohou správně fungovat, pokud si vzájemně nerozumí.

Naučit se šéfovat

Když jsem zakládala eLegal, vlastně mi ani nedocházelo, že se ze mě rázem stává i manažer. Jednání s lidmi mi nedělá problém, naopak, ale vést lidi správně je těžší, než se zdá. Musela jsem tedy začít pracovat sama na sobě. Začala jsem se vzdělávat. Mám své mentory. Naučila jsem se především to, že nejlepší taktikou je ukázat si problém na konkrétním příkladu a najít společně jeho řešení. Mít přátelské vztahy na pracovišti je fajn, ale určitý způsob hierarchie musí být zachován, pokud vám to nemá přerůst přes hlavu. Zní to dost manažersky, ale vlastně je to hrozně lidské a hlavně, funguje to.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.