Právník Jacek Stanisławski, partner a spoluzakladatel polské společnosti Tomczak|Stanisławski specializující se na legal marketing, na podzimní konferenci Outlaw charakterizoval nejčastější chyby při práci s doporučeními. "Před dvěma lety jsem byl na právní konferenci ve Varšavě. Po jejím skončení jsem se dal do řeči s neznámými pány. Ukázalo se, že jsou z Prahy. O rok a půl později jsem dostal pozvání přednášet tady na konferenci, na základě jejich doporučení. Doporučení prostě fungují," otevřel svou přednášku Jacek Stanisławski.
Reference nejsou doporučení
Jak Stanisławski upozornil, reference nejsou doporučení, přičemž lidé tyto dva pojmy často zaměňují. Reference obsahují jenom fakta, zatímco doporučení obsahují i emoce a další informace, které pomáhají potenciálním klientům uvěřit, že jde o někoho, kdo dokáže naplnit jejich skutečné potřeby. Rozdíl mezi nimi lze ukázat na příkladu:
Reference: Pan Novák položil kilometr trubek. Všechno proběhlo podle plánu.
Doporučení: Pan Novák položil kilometr trubek načas, navzdory nepříznivému počasí. Staveniště bylo čisté a všichni zaměstnanci střízliví. Pokud potřebujete specialistu na trubky, pana Nováka doporučuji.
"Mnoho advokátů říká, že doporučení jsou jejich nejdůležitějším zdrojem nových klientů. Zároveň však většina z advokátů neví, jak doporučení správně využívat," popsal Stanisławski.
O doporučení pečujte a prezentujte je
Na to, abyste vůbec s doporučeními mohli pracovat, je musíte systematicky sbírat. "Většina doporučení vzniká ústním podáním, kdy se vás někdo na doporučení přímo zeptá. Problém je, že tato doporučení nejsou měřitelná a nedokážete je využít pro váš aktivní marketing. Napsané nebo nahrané je ale můžete využít v různých formách," vysvětlil Stanisławski.
Podle něj je proto důležité zahrnout získávání doporučení do marketingové strategie advokátní kanceláře a zároveň o ně žádat. Většina advokátů čeká na to, že za nimi spokojený klient přijde a doporučení nabídne. Klíčem k úspěchu je ale přímo si o doporučení od spokojených klientů říkat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111