Právník Jacek Stanisławski, partner a spoluzakladatel pol­ské společnosti Tomczak|Stanisławski specializující se na legal marketing, na podzimní konferenci Outlaw charakterizoval nejčastější chyby při práci s doporučeními. "Před dvěma lety jsem byl na právní konferenci ve Varšavě. Po jejím skončení jsem se dal do řeči s neznámými pány. Ukázalo se, že jsou z Prahy. O rok a půl později jsem dostal pozvání přednášet tady na konferenci, na základě jejich doporučení. Doporučení prostě fungují," otevřel svou přednášku Jacek Stanisławski.

Reference nejsou doporučení

Jak Stanisławski upozornil, reference nejsou doporučení, přičemž lidé tyto dva pojmy často zaměňují. Reference obsahují jenom fakta, zatímco doporučení obsahují i emoce a další informace, které pomáhají potenciálním klientům uvěřit, že jde o někoho, kdo dokáže naplnit jejich skutečné potřeby. Rozdíl mezi nimi lze ukázat na příkladu:

Reference: Pan Novák položil kilometr trubek. Všechno proběhlo podle plánu.

Doporučení: Pan Novák položil kilometr trubek načas, navzdory nepříznivému počasí. Staveniště bylo čisté a všichni zaměstnanci střízliví. Pokud potřebujete specialistu na trubky, pana Nováka doporučuji.

"Mnoho advokátů říká, že doporučení jsou jejich nejdůležitějším zdrojem nových klientů. Zároveň však většina z advokátů neví, jak doporučení správně využívat," popsal Stanisławski.

O doporučení pečujte a prezentujte je

Na to, abyste vůbec s doporučeními mohli pracovat, je musíte systematicky sbírat. "Většina doporučení vzniká ústním podáním, kdy se vás někdo na doporučení přímo zeptá. Problém je, že tato doporučení nejsou měřitelná a nedokážete je využít pro váš aktivní marketing. Napsané nebo nahrané je ale můžete využít v různých formách," vysvětlil Stanisławski.

Podle něj je proto důležité zahrnout získávání doporučení do marketingové strategie advokátní kanceláře a zároveň o ně žádat. Většina advokátů čeká na to, že za nimi spokojený klient přijde a doporučení nabídne. Klíčem k úspěchu je ale přímo si o doporučení od spokojených klientů říkat.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.