Dvacítka právníků z celé Evropy přijela do Prahy v rámci semináře pořádaného mezinárodní organizací AIJA zlepšit své prezentační dovednosti. "Lidé nás vnímají odlišně od toho, jak vnímáme sami sebe," zněl hlavní důvod, proč se právníci o svůj vlastní rozvoj zajímali. Hlavními přednášejícími semináře byli Tamás Lippner, Henry Scullion a Hans Peterson z maďarské společnosti Sell & Speak Ltd. Ta se věnuje trénování prezentačních či obchodních dovedností a privátnímu koučinku. Školitelé se zaměřili jak na hlasovou průpravu, tak na řeč těla a obsah sdělení.

Účastníci si například měli uvědomit, jak důležité je používání pauz v mluvě. Díky nim se tak může i z nezajímavé informace stát sdělení, které posluchače zajímá.

Newsroom i umění

Třídenní workshop byl plný interaktivních školení, přednášek a zajímavého doprovodného programu. Účastníci se například mohli podívat do newsroomu Economie a vyzkoušet si mluvit na kameru v prostorách, kde se natáčí rozhovory projektu DVTV.

V rámci semináře vystoupil také Jaroslav Kramer, šéfredaktor měsíčníku Právní rádce. Ve svém příspěvku se věnoval nejčastějším chybám, kterých se právníci dopouští při kontaktu s novináři. Dalším řečníkem z Economie byl Filip Rožánek, šéfredaktor týdeníku Marketing & Media. Jeho příspěvek se věnoval aktivitě právníků na sociálních sítích. Podle aktuálního průzkumu American Bar Association má totiž 85 procent advokátních kanceláří vlastní webové stránky a 76 procent pak udržuje svou on-line viditelnost pravidelně. To je o 22 procent víc než v roce 2012. Pokud jde o sociální sítě, 71 procent právníků je využívá k profesnímu networkingu a kariérnímu růstu, 48 procent ke klientskému rozvoji a 45 procent ke vzdělávání a udržení si přehledu o aktuálních informacích. K novému klientovi se díky své síti dostalo 24 procent amerických právníků.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?